Door de Midzomernachtrit van donderdag had ik besloten om vrijdag pas naar Hamburg te rijden, terwijl de Amsterdamse groep op donderdag ochtend al op pad was gegaan. Ik was met Peter en Charlotte en de kleinzoon van Charlotte meegereden, waarbij de grote groep binnendoor was gaan rijden hadden wij besloten om gewoon de snelweg aan te houden.

Na 500 kilometer reden we de parkeerplaats op van het hotel. Snel een douche en omkleden in wat minder dikke kleren, want de zon stond hier lekker te stralen. Het feestterrein van de Hamburg Harley dagen lag aan de andere kant van het spoor, dus 10 minuten wandelen en we stonden op het begin van mainstreet.

Lekker weer, veel motoren en nog veel meer mensen, een geweldige combinatie om er een mooi feest van te maken, de juiste ingrediënten dus van een geslaagd begin van de Hamburg Harley Days. Diverse winkeltjes met motor gerelateerde zaken, diverse plekken met eten en drinken, 2 grote podia met lekkere muziek, dat is in het kort wat je bij elk groot motorfestival tegenkomt, maar hier net even meer. Goed en ruim opgezet, waarbij aandacht voor diverse zaken was, zoals aftermarket en origineel Harley-Davidson en ook nieuwe ontwikkelingen met bijvoorbeeld een geluidsset die je achter op je helm plakt en een helder geluid uit de mp3 speler geeft tijdens het rijden.

De Amsterdam groep had zich een beetje verdeeld over het terrein, een groepje die het eigenlijk wel gezien had en de stad Hamburg in ging, enkele die graag samen over het festival terrein liepen en sommige die als jut en jul flanerend door de drukke starten van het festival terrein liepen en natuurlijk groepjes die direct enkele tafels op een terras bezette om al een koele gele rakker te bestellen.

Aangezien ik wat later was aangekomen en de meeste al op pad waren was ik met enkele die achtergebleven waren in het hotel naar het terrein gelopen. Super gezellig, dat was de eerste indruk en die is ook blijven hangen. Direct maar een biertje in de hand genomen en zo via mainstreet een rondje gelopen. Als avondeten rond een uur of 7 een super malse hamburger gescoord en tegelijk genieten van alle mensen die langs komen wandelen.

’s Avonds had de organisatie enkele geweldige bands weten te strikken en die konden zich uitleven op 2 grote podia. De muziek overheerste niet dus was het ook voor de wat ouderen onder ons goed te doen. Hierna ben ik met een groep nog Hamburg centrum in gegaan, taxi heen en op een terras nog maar een biertje besteld. Nadat we rond 1 uur weer verder wilde was ik in een keer mijn groepje kwijt, dus besloten om gewoon op mijn eigen tempo terug te wandelen naar het hotel, waarbij ik onderweg ook nog een zeer aardige Duitser het hotel had ingetrokken om in de lobby nog een biertje te doen.

Om 3 uur ’s morgens was het ook voor mij tijd om naar bed te gaan.

De volgende dag was het droog en waren Peter en ik al vroeg op pad richting het terrein. Het was net open en dat zag je dus ook, nog niet zo veel mensen en motoren, maar wel een hele lekkere band die aan het spelen was en enkele mensen die daarbij helemaal uit hun dak aan het gaan waren. Geweldig om te bekijken.

Zelfs de stortbui heeft ons niet tegengehouden, dus al schuilend onder een afdakje en een paraplu met een biertje in onze hand, konden we nog steeds genieten van de cover band.

Later zijn we ook bij de andere groep Hollandse Amsterdammers gaan zitten om bij te praten, lachen en plezier hebben. Naast nog een grote groep van de Goodfellows uit Utrecht hebben we niet veel Nederlanders gezien. Dus dan is het wel leuk om als Amsterdamse groep herkenbaar, we hadden bijna allemaal rode tshirts aan, over het terrein te lopen.

Soms kom je absurde mensen tegen. Soms een motor waar de bereider blijkbaar onderweg iets vergeten is om terug te doen (een tankdop of zo .....)

‘s Avonds hebben we nog een behoorlijke bui gehad waardoor het voor mij rond 10 uur wel klaar was. In de lobby nog een biertje om het af te leren daarna was het Hamburg weekend voor mij ook afgelopen.

De volgende dag ben ik s’morgens direct na het ontbijt samen met Peter op de motor gestapt en de stad uit gereden. Na 500 kilometer sturen was het weer tijd om de Harley in de garage te parkeren.

Een geweldig weekend met super leuke mensen, ik zeg geslaagd!