Mijn eigen Biker Build Off project vordert steeds verder.

In april 2009 is de Harley Softail Heritage Classic aangeschaft met als doel om deze te verbouwen naar een Softail Custom.
Mijn eigen Biker Build off project.

Mijn Harley Davidson Softail Heritage Classic was al ontdaan van zijn Heritage Classic onderdelen, maar zeker nog niet klaar zoals ik de motor wil hebben.
En nadat ik de zomermaanden, voornamelijk in de avonduren, de rondjes om de kerk met de Softail heb gereden, was het tijd om weer onderdelen bij elkaar te snuffelen en op de Harley te zetten.

Zoals ik al eerder had geschreven heb ik in Luxemburg, tijdens de Benelux rally, mijn Road King op de rollenbank laten zetten. Voor 5 euro trekken ze het gas open en krijg ik een papiertje met een grafiek.

Een nieuwe rugsteun voor de Road King.

Ik was eigenlijk opzoek naar een zadeltje voor de Softail, maar kwam op marktplaats dit nieuwe zadel tegen afkomstig van een Electra Glide.

De Harley Davidson FLHRC Road King Classic uit 2002, voorzien van een machtig Screamin'' Eagle Stage 3 set waardoor de cilinderinhoud 1700cc is geworden en het vermogen bijna 120pk op het achterwiel.

De Harley Davidson Softail Classic uit 1990 is in maart 2009 aangeschaft met als belangrijkste doel deze om te bouwen naar een echte custom. Dus een brede achterband, 300mm is het doel, een ombouw van de voorkant en dan een eigen special paint. Natuurlijk zal de custom ook voorzien worden van een nieuw stuur, nieuwe spiegels, forward controles, een kleiner zadel en de lichtpartij aan de voorkant zal onderhanden genomen worden.

Mijn custom was nog een omgebouwde Heritage, voornamelijk door het stuur en de voorpartij met de lampen blijf je dat zien.
Dus een nieuw stuur moest er op.

De Road King is ook weer opgehaald. Nadat de oliepomp vervangen is en alles gecontroleerd, kon ik de Harley weer ophalen.

Subcategorieƫn

MichielsHarley

de Harley rijder