Wat een geweldige dagen waren dit naar Slovenië! De Ride 2 Eat heb ik samen met Giel georganiseerd, waarbij het foto moment bij een klein beeldje was in het Kranjska Gora in Vrsic in Slovenië.

Ik ben uitgenodigd door Jekyll & Hyde om hun Nomad uitlaat systeem te laten monteren op mijn Pan America. Dus rij ik op een vroege ochtend naar het verre zuiden.

Na mijn rondje Drenthe ben ik verder opzoek gegaan naar leuke plekken om te fotograferen en dus ook wellicht om op te nemen in mijn komende IBA Benelux foto-rally. En om die reden ben ik maar even een rondje Benelux gaan rijden.

Op zoek naar interessante foto plekken voor de IBA Benelux rally.

Ook in 2022 ben ik aanwezig bij deze mooie 500 Miles rit. En niet alleen wordt de rit prachtig maar ook de dagen erna.

Een broeder laat je niet alleen.

Eind mei had het American Motor Museum in Raalte een swap-beurs. Een dag waarop je onderdelen voor Aamerikaanse motoren kan aanbieden. En het weekend erna ben ik het motormuseum in Ibbenburen gaan bezoeken. Hieronder het gecombineerde verslag.

Het was een mooie zaterdag voor de Ride 2 Eat, maar ik moet natuurlijk ook weer terug naar huis. Vandaag dus de start van de terugweg.

Ride 2 Eat in mei is deze keer gepland bij het hoogste punt van Portugal, de 1993 meter hoge Torre Serre da Estrela in het Vale do Alva gebied.
Maar eerst nog even de rit uit Spanje naar Portugal.

Werken en rijden in Spanje. Een lekkere combinatie.

De 2e Ride 2 Eat in Europa houden we in Portugal. Dit is nog een locatie gepland door Giel en eigenlijk nog van 2020 en uitgesteld vanwege bekende redenen. Nu dus in 2022 gaat deze wel door.

Ook de Duitse groep van de IBA, voormalig IBA Germany, houdt regelmatig een Ride 2 Eat. In plaats van te kiezen voor een plek ergens in Europa, kiezen zij dus voor een plek ergens in Duitsland. En in 2022 wordt de eerste, na corona en na de overname van IBA Germany door IBA Benelux, gehouden in Kollnburg in het Bayerische Woud.

Het is weer tijd voor onze jaarlijkse Engeland trip. Na 2 jaar van afwezigheid staat dus deze komende dagen nu echt Wales op de planning.

Deze rit zit al enkele jaren in mijn hoofd. Een uitdaging om alle 20 Harley-Davidson dealers in de Benelux in 1 rit te bezoeken is ook niet een rit die je op de zondag middag even doet. Hieronder mijn verhaal.

Het motorseizoen was voor mij al een beetje begonnen met de eerste Ride 2 Eat in Raalte. En dit weekend wilde ik gewoon weer een lekkere rit maken. Nog even een beetje opwarmen voor wat langere ritten.

De eerste Ride 2 Eat van 2022 en ook direct mijn eerste Ride 2 Eat die ik organiseer. 

De eerste terugroep actie voor mijn Pan America was aangekondigd en 22 februari is mijn Pan dan ook even onderhanden genomen.

Het nieuwe jaar staat voor de deur, dus even tijd om terug te kijken op 2021. De verschillende hoogte punten van mijn motorjaar laat ik nog even in gedachten passeren en in een foto collage zijn ze nog een keer zichtbaar.

Na exact een jaar heeft de BMW GS een nieuwe eigenaar gekregen.

Na mijn Italië rit parkeer ik de Pan America met 15.555 kilometer in de achtertuin. En wat is de status van de Pan America?

A hell of a day in Paradise.
Het laatste weekend van oktober, de Belgsiche 500 Miles wordt weer verreden.

Mijn dagen in Italië zitten er op, tijd voor de terugreis. Maar de zondag is nog echt een dag om te genieten. Mijn reisverslag:

Vanmiddag om 4 uur is het foto moment gepland met de Ride 2 Eat groep. We hebben afgesproken bij het standbeeld van graaf Giuseppe Barbaroux, maar tot die tijd heb ik dus alle tijd voor een rit.

Ik verleng mijn dagen in Italië na mijn Italiaanse 500. Het is maandag en komende zaterdag heb ik een Ride 2 Eat afspraak in Cuneo, dus blijf ik enkele dagen in Italië hangen. Nu dus mijn blog over deze dagen.

Twee weekenden Italië. Het weekend van 16 en 17 oktober wordt de 500 Miles in Parma, Italië verreden en het weekend erna heb ik op zaterdag de Ride 2 Eat afspraak in Cuneo. Dus maak ik er 12 dagen Italië van.

MichielsHarley

de Harley rijder