Op het moment dat ik de receptie in loop van het Roompot vakantiepark waar we een huis gehuurd hebben loop ik Annie en Kees tegen het lijf. Zij waren net even eerder dan ik aangekomen en waren al bezig om de sleutels en bedlinnenpakketten te regelen.

Het was eigenlijk de bedoeling om die vrijdag samen op te rijden, maar het werk vergde toch nog wat aandacht van mij zodat ik op mijn Road King via de snelweg naar Hellevoetsluis ben gereden.

We hadden eigenlijk net de kamers verdeeld, toen ook Barbara Maurice Anja Mark gezamenlijk aan kwamen rijden, met Barbara op haar geleende Dyna StreetBob! Erik kwam met zijn José evenlater aanwandelen, hij had voor hun een hotelkamer geboekt op het terrein.

Mijn wijnflessen waren al dankbaar opengemaakt en in het zonnetje konden we even bijpraten. Als avondeten hebben we pizza besteld bij de locale pizza boer en buiten bij de ondergaande zon hebben gezellig gegeten.

Hierna met de bus naar Rockanje, even wachten maar dat resulteerde weer in veel gelach tijdens het wachten. En José regelde nog even dat we met de flessen wijn en glazen gewoon in de bus konden zitten, en het betalen van een centje hoefde wij ook niet de 12,50 per persoon te betalen.

Met het thema "If it ain't Dutch, it ain't much", had het HOG World Port Chapter en Harley-Davidson Rotterdam een feestterrein in gericht op het terrein van camping Molencaten. Op vrijdag viel de drukte behoorlijk mee, of zelfs een beetje tegen. De band die speelde was matig en de aanwezige winkeltjes hadden niets nieuws te melden en ook het gedeelte van de dealer zelf viel mij erg tegen. Daarentegen was het aan de grote tafel bere gezellig! Veel bekenden en ook nieuwe vrienden gemaakt. Rond half 2 zijn we met het busje weer terug gereden en na nog een drankje werd het ook voor ons bedtijd.

De volgende dag was het voor enkele vroeg, maar nadat het ontbijt op tafel was gezet, de koffie doorgeprutteld was kwamen ook de anderen naar beneden om te genieten van al het lekkers.

De rit van die zaterdag zou een kleine worden, de Maasvlakte op en een koffiestop bij de Stormvogel aan het Oostvoornsmeer. Hierna doorgereden naar de Classic Bikeraces in de straten van Rockanje. Dit is een jaarlijks terugkerend motorfeest dat nog eens extra druk was door het mooie weer. Genieten van die oude straatracers van BMW, BSA, MV Agusta en andere merken en ook de zijspannen kwamen nog aan de beurt. Echt genieten, ook in de pitstraat waar veel van de motoren in de zon stonden te blinken.

Nadat we van het terrein vertrokken waren was er helaas een behoorlijk raceongeval waar 2 motorrijders het publiek in waren gereden, hierdoor waren ook 4 toeschouwers er lelijk aan toe.

Op de terugweg hebben Anja, Barbara en ikzelf nog boodschappen gedaan bij de Lidl. Met 3 tassen vol, 2 in de motor en 1 op schoot bij Anja die bij mij achterop zat, zijn we terug naar het huis gegaan. Daar was ook de rest van de groep al gearriveerd en gezamenlijk, met een wijntje in de hand, hebben we de tafel opgemaakt met veel lekkere hapjes.

Met de motor naar het feestterrein, een afstand van ongeveer10 minuten, en makkelijk om de Harley's ook bijna op het terrein geparkeerd te krijgen.

Eerst nog even langs de winkeltjes, de Harley dealer bekijken en nog even stil staan bij het jazz bandje wat op dat moment aan het spelen was. We hadden al snel een lange tafel in beslag genomen en ook andere Coast Riders waren aangeschoven.

Helaas was de muziek niet helemaal top, maar dat werd wel weer in evenwicht gebracht door de vele gezellige mensen om ons heen en toch ook de leuke gesprekken die aan de tafel plaatsvonden. Nieuwe vrienden gemaakt, nieuwe ritmogelijkheden gehoord en nieuwe plannen voor het komend jaar gemaakt.

Wat later op de avond waren we terug gereden naar het huis en na een laatste drankje werden de bedden opgezocht.

Na een wederom gezellig ontbijt met verse broodjes, eitjes, spek en andere hapjes was het tijd om afscheid te nemen van Erik, en voor ons om binnendoor naar het Noord Hollandse weer terug te rijden. Via het pondje van Rozenburg naar Maassluis gevaren en zo via Delft en Voorburg naar Haarlem gereden waar we nog een frisje hebben gedronken. Inmiddels hadden Annie en Kees hun weg al gevonden naar Purmerend.

Het was een top weekend met een super leuke groep.