Ik heb de snelweg nu wel even gehad. Zelfs een stukje file om door Maastricht te komen. Maar nu rij ik door de bossen van de Eifel, het zonnetje staat mooi en de omgeving is prachtig.

 

De weg vervolg ik op mijn eigen tempo via de E241 door Luxemburg naar Larochette. Het laatste stukje haak ik aan bij 2 andere Harley rijders die duidelijk ook gaan kamperen, tent en slaapzakken zijn met diverse touwen vastgemaakt op de motor. Met z''n drieën rijden we Larochette binnen. Wat een pracht gezicht, overal Harley motoren, mensen die op terrasjes zitten in de schaduw of de zon en mensen die naar de diverse motoren kijken. We nemen de richting de ruine, met de camping en het evenementen terrein, dus de berg op. Ook nu weer allemaal Harley Davidsons.





Het inschrijven gaat soepel. Ik had me al ingeschreven via internet dus met de streepjescode had ik snel mijn spullen en kreeg ik het pols en motor bandje waarmee ik het weekend fysiek gekoppeld ben aan mijn eigen Road King, wel zo''n veilig gevoel!
Ook de plek op de camping was snel geregeld, ook natuurlijk dankzij de reservering.
Tijdens het rondje lopen, nadat mijn tentje netjes opgezet was, kwam ik Henk tegen die me vriendelijk aanbood om bij hun in het rijtje te gaan staan met mijn tent. Gezelligheid boven alles, dus na 15 minuten stond mijn tent op het andere veldje, naast de luxe campers met aanhangwagen.



Hierna rustig over het terrein gelopen, kijken bij het winkeltje van het Luxemburg Chapter en de werkplaats. Natuurlijk een t-shirt gekocht. Maar ook een afspraak gemaakt om mijn Road King op de rollenbank te zetten, wordt het vermogen getest en krijg je een grafiek op papier mee.
Nou voor 5 euro is hieronder het resultaat te zien: 115 pk en 124 NM!

Op het grote terrein, rondom de feesttent waren ook diverse prullaria tentjes die van alles voor bikers verkochten.
Maar het biertje smaakte toch veel lekkerder. Direct contact gelegd met een paar mannen van het Amsterdam Chapter. Reuze gezellig.
Als avond eten voor de vrijdag was een kleine barbecue gemaakt, voor hamburgers en worsten. De band die half buiten stond maakte het aan het einde van middag lekker gezellig en algauw werd het druk op het terrein.
Daar kwam ik ook Gerard nog tegen. Helemaal top. Hij was met zijn Fat Bob en de Sweat Lake Chapter gekomen en had samen met een paar maten een huisje geconfisceerd.



De avond werd laat, de band was met vlagen heel erg goed, de mensen uit verschillende landen open en gezellig. Daarbij ook nog staan praten met de mensen van andere chapters, waaronder die uit Friesland die volgend jaar het Benelux feestje mogen organiseren.
Nadat het bijna 3 uur in de ochtend was, heb ik mijn tent maar opgezocht. De tent heeft het moeten bezuren met een gebroken stok! Maar ik heb geslapen als een blok.

We hadden met de Coastriders afgesproken om ''s morgens met de groep een route te gaan rijden. Maar we hadden voldoende tijd om rustig op te staan, wakker te worden, met of zonder koffie, wassen, aan kleden en een ontbijt te gaan zoeken. Dit ontbijtje smaakte toch wel lekker, want het brakke gevoel zou de verdere dag wel blijven hangen.
De meeste collega rijders komen ook even een ontbijtje scoren, maar enkele blijven ook bij de camper of hun huisje om daar het ontbijt te nuttigen.

Tussen 10 en 11 uur ging de groep zich verzamelen en werd de rit door het Luxemburgse land in gezet. Het werd een mooie toch over verschillende wegen met mooie haarspeldbochten, lange bochten, ver gezichten en wegen door de bossen en kleine plaatsjes.
Met lunch tijd hebben we gestopt bij een leuk restaurantje waar we naast een fris drankje, want het was inmiddels al behoorlijk warm geworden, ook een lunch probeerde te krijgen, maar helaas de dame wilde de grote groep geen lunch geven. Het drankje hebben we wel door laten gaan.





Onze laatste stop was eigenlijk ook bedoeld om aldaar op een terras te gaan zitten, zoals zoveel Harley rijders, maar ook andere motorrijders, hadden gedaan. De groep gaf echter de voorkeur aan een biertje op het evenementen terrein en gewoon mee te doen met de bbq.
Om half 6 zat ik dus al aan cola, want het biertje heb ik maar even laten staan.





Nadat we nog zeker een uur heel gezellig bij de campers hebben geborreld, met een hoop gein, werd het om half 8 toch wel tijd om wat te eten. De BBQ voor zeker 1500 man verliep een beetje chaotisch! Met z''n drieën zijn we maar aangesloten in de rij die al zeker 100 man lang was, we hebben zeker een uur in de rij gestaan, maar met de gezelligheid, lees Yvonne, zijn we de tijd wel doorgekomen.
Het vlees viel een beetje tegen, de salade daarentegen was weer wel lekker. Ik hoop dat Leeuwarden goed heeft gekeken hoe ze dit kunnen verbeteren volgend jaar!



Het zaterdagavond feestje is een beetje moeizaam van de grond gekomen, mede door de kwaliteit van de bands. Maar met de vele mensen die rondom de grote tent aanwezig waren heb ik het enorm naar mijn zin gehad.
In het begin van avond hebben ze ook nog een groep meiden laten dansen op het podium, was er aansluitend de prijsuitreikingen, waar niets van te verstaan was en pas daarna kwam er een band die lekker speelde. Met elkaar hebben we er in elk geval een leuk feestje van gemaakt.
Rond een uur of 12 ben ik dan toch naar mijn tent gewandeld. Met de muziek op de achtergrond ga ik slapen.

Het is zondag ochtend en ik schat ongeveer half 5 als de eerste Harleys aangeschopt worden. Even wakker, maar toch weer omgedraaid. En dan is het een uur of 6 als Yvonne met een Oranje toeter over het terrein rent. Al giechelend heeft ze de toeter bij een van de huisjes met Coastriders aangedrukt. Hummm ik weet ook andere manieren om wakker te worden. Om half 8 ben ik maar mijn tentje uitgestapt. In een rustig tempo aangekleed, de spullen ingepakt en richting de ontbijt tent. Daar ging de logistiek al een stuk beter, al mochten we niet direct in de aanval.

Nog even een rondje over het terrein, een paar nieuwe vrienden gegroet en de TomTom ingesteld op de binnendoor route naar huis. Deze route zou me over Nijmegen laten rijden dus ik dacht dat dat een mooie gelegenheid was om bij mn moeder een kopje koffie te gaan halen.
Vanuit Luxemburg het eerste stukje gereden zoals ik ook heen was gereden, maar daarna de Eifel weer door, wat is het daar mooi. En dan via de binnendoor wegen langs Kleve en richting Nijmegen de grens over. Mijn TomTom wil me dan over een dijkweg leiden die in het weekend afgesloten was, dus een andere route genomen. Bij Wageningen het pondje genomen om het water over te steken.
Om 3 uur was ik in Bennekom voor een bakkie koffie met appeltaart.
Inmiddels was het weer gaan betrekken en het zag er ook naar uit dat het zou gaan regenen. Dus met regenpak aan de snelweg op, maar halverwege toch maar het regenpak uitgedaan om wat minder warm verder te kunnen rijden. Nagenoeg geen reden gehad onderweg.

In totaal zijn er zo''n 1750 mensen in Larochette geweest. De meeste kwamen natuurlijk uit Nederland, Belgie en Luxemburg, maar ook Harley rijders uit Duitsland, Frankrijk en Engeland waren toch ook in grote getalen gekomen. Ook was er een chapter uit Polen en heb ik nog enkele Spanjaarden gezien. Kortom een leuke bonte mengeling van motorenthousiasten.

Niet alleen Harley Davidson motoren waren aanwezig. Hieronder een prachtig gerestaureerde Enfield, een Engelse één cylinder.


En deze custum Harley uit Polen had een behoorlijke rit al achter de rug ....


En deze bezoeker had waarschijnlijk geen slaapplaats meer, of wist deze niet meer te vinden ....


Zie ook de rest van de foto''s in de Gallerij.

Tja over het weer hoef ik niet zo veel meer te schrijven: vrijdag en zaterdag onbewolkt en zeker temperaturen van 30 graden. Zondag was het tot aan de Nederlandse grens onbewolkt, in Nederland werd het bewolkt en ook wat koeler.

Drie dagen en 1650 kilometer prachtige kilometers! Voor mij is het HOG Benelux ralley 2010 in Luxemburg uitermate geslaagd.

MichielsHarley

de Harley rijder