Dit jaar wederom niet met het gebruikelijke groepje naar Engeland, maar ook dit jaar weer alleen met Peter.
We vertrekken vanuit Hoek van Holland naar Harwich.

De boottocht had ik vorig jaar al gepland, dat was ook het enige dat ik had gepland.
Ik rij op zaterdag middag naar Peter, we eten nog een broodje als avond eten bij hem en stappen dan op onze Harley's om naar Hoek van Holland te rijden. We rollen na 9 uur 's avonds de boot op, zoeken onze hut op, droppen de spullen en gaan richting het bier.
De avond is eigenlijk zo voorbij en dan zoeken we de hut nogmaals op.

De volgende dag rijden we met zon Harwich in. We hebben niets gepland, en kijken het weer een beetje aan. De berichten geven Zuid- Engeland vrij, dus sturen we onze toering motoren naar het zuiden. Bij Londen maak ik er een potje van. Ik mis de afslag naar de brug om Londen te omzeilen en daardoor rijden we een stuk Londen door. Druk en warm, maar dan ook weer niet erg. Hierna door naar het zuiden, naar de kust.
Eerst doen we Eastbourne aan. Visje eten, pier bekijken, en dan weer door. Om vervolgens in Brighton aan te komen. Een stadje met een naam van gradeur, maar eigenlijk gewoon ouwe meuk. Ons hotelletje is simpel maar goed. 's Avonds proberen we nog een kroeg met live muziek, maar helaas stoppen ze al vrij snel met de jamsessies, waarschijnlijk dus alleen voor de zondag middag.

Maandag sturen we de motoren richting het westen en in Portsmouth pakken we de ferry naar Isle of Wight. Toch even een overtocht van bijna een uur. We gaan links om op het eiland, dat maakt het rijden wel zo makkelijk, aangezien we al aan de linkerkant van de weg rijden, dus bij afslagen naar links is het wat meer overzichtelijker. Het brengt ons via plaatsjes als Sandown, Ventnor, Colwell en East Cowes weer terug in Ryde. We slaan Newport over en helaas moeten we net voorbij Shanklin ook weer op een geweldige kust weg terug rijden, omdat hier door de verschrikkelijke regenval en storm een stuk weg weggeslagen was.
Einde van de middag pakken we de ferry weer terug naar Portsmouth en pakken daar een hotel.

's Avonds hadden we samen al gekeken naar wat we dus vandaag zouden rijden en in mijn Google Maps archief zag ik een puntje staan bij de zee aan de west kant van zuid Engeland. Even inzoomen en zie dat daar het beeld staat van King Arthur. King Arthur is een figuur uit de Keltische en middeleeuwse literatuur en zijn eigenlijke bestaan is niet echt vastgesteld. In de verhalen wordt hij wel als een groot koning beschreven. Het kasteel waar hij zou zijn jonge jaren zou hebben doorgebracht is Tintagel Castle, bij het plaatsje Tintagel. Op de rots waar de ruïnies van het kasteel staan, dat alleen toegankelijk is via een houten loopbrug, staat dus een groot smeedijzeren beeld van King Arthur. Dus dat is het doel van deze dinsdag.
We rijden via Southampton naar Exeter en daarna rijden we door naar Tintagel. Het is koud en onderweg hebben we toch nog een klein buitje. In Tintagel wilde ik eigenlijk met de motor naar de brug rijden, maar letterlijk niet te doen, een afdeling of stijging (net hoe jet het bekijkt) van ik denk meer dan 40%. We gaan dus wandelen. Naar beneden valt het nog wel mee. Om dan bij de brug te horen dat dus om al dicht zijn, sta je daar dan om iets over 5 uur. Dus weer terug naar het dorpje, met een mega klim. Even google erbij, paar opties voor overnachting, en we kiezen de goedkoopste. Eten doen we als het ware in het sportzaaltje, maar dat is best oke.
We nemen nog een biertje terwijl het buiten al aan het regenen is.

De volgende dag doen we eerst een ontbijtje terwijl het buiten echt met bakken tegelijk naar beneden komt. Dus nog even geduld voordat we aan de grote wandeling gaan beginnen.
Na het ontbijt wordt het wat droger. We pakken al onze spullen in op de motor en dan begint de zon te schijnen. We gaan dus weer wandelen naar de rots. Man man wat een pokke end lopen, naar beneden is nog te doen. Bij de loopbrug moeten we nog even wachten. Ze hebben nog niet alles gecontroleerd. Het moet natuurlijk wel veilig zijn, want het waait nog wel hard. Dan mogen we na betaling van een aardige duit Engelse ponden de loopbrug op naar de ruïne. Overal zijn wel aardige mensen. De ruïne is wel grappig, maar we gaan er niet echt stil voor staan. Het uitzicht naar de andere kant, de rotsen, de kust, is mooi. Maar ik wil graag naar Arthur, dus lopen we nog even door.
Op een kaal stuk, aan de andere kant van de hoge rots, staat het sculptuur van King Arthur, de mythische koning. We maken wat foto's en dan lopen we weer terug. Nadat we weer via de loopbrug van de rots af zijn, moeten we het mega stuk omhoog weer gaan wandelen. De zon schijnt aardig. Het zweet loopt over mijn rug. Dit is heel vermoeiend.
Maar dan kunnen we weer gaan zitten, op de motor dus. We starten de dikke v-twins en rijden naar het noorden. Cheddar Grove stond al een tijdje op mijn lijstje. En inderdaad spectaculair! Na Cheddar, het plaatsje waar dus het gebied naar benoemd is, doemen de rotsen op en kronkelend vervolgen we onze weg.
Onderweg hebben we 2 maal een kwartiertje regen gehad, waarvan ook wat hagel. Maar daar tussen en zeker erna weer droog en zon. De temperatuur komt net boven de 10 graden uit. In Bristol bezoeken we nog even de Harley-Davidson dealer en daarna zoek ik een leuk hotel voor de nacht.
Dit was een mooie dag.

Donderdag gaan we van Bristol door de Cotswolds. De vorige keren viel de weg er doorheen een beetje tegen, maar nu had ik een leuke route. Wel wat meer regen dan de dag ervoor en ook de temperatuur wordt niet veel hoger dan ne 10 graden. De koffie en lunch stopjes maken we maar iets langer vandaag.
In Buxton, net voor de Peaks, heb ik een leuke kleine Inn gevonden. Zij hebben nog een kamer. Toilet en badkamer op de gang, maar de bar is gezellig en het eten goed.

Vrijdag is het na het ontbijt op de motor direct genieten. We rijden het Peak District in. Helaas is het erg nevelig en bewolkt, daardoor zien we heel weinig van de omgeving als we de 2 achtereen volgende passen over rijden. Vervolgens rijden we een stuk door Nothingham, het land van Robin Hood. Dan gaan we naar het oosten. Wederom een paar buitjes. Maar hoe verder we oostelijk rijden, hoe zonniger het wordt. In het plaatsje Mablethorpe, vlakbij de kust, doen we een lunch. Hier was ook dat moment ook een Paas braderie, lekker gezellig druk.
In Letteringset Holt, kamer boven de Kingshead Inn.

Zaterdag, onze laatste dag in Engeland. We zijn uitgenodigd bij Graham, een IBA vriendje, voor de koffie. Om half 12 komen we daar aan, nadat we eerst een super lekker stuk hebben gereden, in de zon en binnendoor wegen. Bij Graham koffie en een vers gemaakte sandwich en verhalen uitwisselen. Nog even zijn bikes bekeken en dan weer op de motor. Volgende stop die ik er in had gezet was de Harley-Davidson dealer New Market, waren we al een keer geweest, maar toch leuk.
Hierna slingerend naar Harwich, de plek waar we dus onze ferry terug naar Nederland zouden nemen.
Bij de haven, tegenover de Mi Amigo gegeten, beetje soppige fish en nog niet doorbakken chips, helaas we kunnen niet elke dag goed eten krijgen. Aan de praat met leuk Londons stelletje, het kirrende meisje wilde achterop de motor, dus helm en jas van peter en bij mij achterop. Meisje blij.

Vervolgens nog bij de ferry even wachten. Boarden gaat verder oke. Biertje op de boot en dan zoeken we de hut weer op.
De volgende dag rijden we bij Hoek van Holland de boot af en rijden richting huis.
Wat een super lekkere week in Engeland was dit.